HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Karbantartás

2012.06.27. 14:21 hárompontnulla

A 123-as kombit már tavaly kellett volna adjusztálni ezzel-azzal, de ez (nem annyira érdeklődés, mint inkább) pénz hiányában elmaradt. Persze a muszáj dolgokat megcsináltuk, írtam róla, hogy vízpumpát cseréltünk, kapott olaj- és szűrő cserét, új gyertyákat, de sem a motorral, sem a futóművekkel, sem a lengéscsillapítókkal nem foglalkoztam. 

IMG_2117.JPG


Páran tudjuk, aki még nem tudná, annak most elmesélem, hogy ettől még egy átlagos, vagy annál kicsit rosszabb állapotú Mercedes még évekig megy, de ettől én még restelltem a dolgot, úgyhogy idén mindenképpen komolyabban akartam foglalkozni mindkét autóval. De talán a kombival jobban. (Persze nem. De.)

Az állólámpásról az előző bejegyzésekben kiderült, hogy gyári szelephézagokkal a gyárinál jobb fogyasztási adatokkal büszkélkedhet, a kombiról pedig ezekben a percekben derül ki az igazság. De haladjunk sorjában.

A hibalista hosszú volt. A hátsó, szintezős lengéscsillapító eresztette az olajat, mióta megvettem, plusz kanyarban majd elesett az autó tőle, a fék kezdett nyikorogni, sőt, az utolsó napokban a pedál is beesett, alig fogott, gyanítható volt egy tárcsa csere is, az egyik hátsó csapágy énekelt, kormányösszekötő gömbfejek cserére szorultak, egy motortartó bakot cserélni kellett, üzemanyag- és olajszűrőket cserélni kellett, a motorolajat is természetesen, a légszűrőt csak tisztítani, ez a motor is kapott egy szelepállítást, 4 új Ate fékbetétet, hátsó tárcsa kicserélve, kerékagycsapágyak zsírzása, kényelmi funkció: jobb első ajtó zárjának újralamellázása, hogy nyitható legyen kívülről a kulccsal. Munkadíjjal együtt háromezer-ötszáz forint híján egy százast hagytam ott, de megérte. Már mikor érte mentem szebben járt a motor - hallom a hangján, jó a fülem, és később a városi fogyasztásán is érezni lehetett. Mérni nem sikerült még, mert az érvágás után arra már nem maradt tehetség, de majd ma... 

A szintezős hátsó lengéscsillapítókkal az lett, hogy a szerelőm megígérte, hogy felújíttat kettőt és amikor az megérkezik pár óra alatt kicseréli. Erre egy hónapot kellett várnom és persze a ma reggeli balatoni túra előtti napra maradt a dolog. De sikerült, a szerelőtől hazafelé pályán is, városban is teszteltem ide-oda rángatás közben, hosszú autópálya felhajtón, kisebb-nagyobb lassabb-gyorsabb városi kanyarodás közben a kombit és érezhető a különbség, habár nem volt olcsó. Az ATF folyadékkal együtt, egy ötszázas híján hatvanba fájt a mutatvány, ebből a két felújított gyári lengéscsillapító volt negyven. Emberünk a felújítást egy biotech tisztaságú, tökéletesen felszerelt Bilstein márkaszervíz színvonalú egységben végezte a Mercedeses körökben méltán hátsó szintezős lengéscsillapító felújítás mekkájaként ismert Dömsöd mezővárosban. Bilstein alapanyagokat felhasználva, tökéletes minőségben - állítja szerelőm és nincs okom kételkedni szavaiban. Lehet kapni ilyen lengéscsillapítót egyébként utángyártottban is, a szerelőm nem kicsi kedvezményével ötvenötért darabját. Ahhoz képest a húsz pro stück baráti. És jó. Hát így.

És akkor még mindig nem foglalkoztam semmit a kasztnival, sem a két első üléssel. Ez utóbbit mondjuk már lebeszéltem, hogy felújítjuk, meg gumiabroncsokat is veszek három gyári méretűt (egyet pótkeréknek). Ott a hátsó csapágy, ami rossz, nyikorog elölről valami kormányzásnál, vacakolnak (értsd: nem működnek) az elektromos ablakok elől, vissza kéne alakítani manuálisra, újra kell ragasztani a kéderekre a szövetet, kicserélni a biztonsági öveket, keríteni jobb állapotú szőnyegeket... Sose lesz vége, tudom. De nem is ez a lényeg. Hanem, hogy a mostani költéssel - a kasztnitól és az egyebektől függetlenül - újra évekig használható lett az autónk: 1983 Mercedes-Benz 240TD egy igazi Lifestyle-kombi.

Mire befejeztem a posztot, megérkezett az infó a fogyasztásról. 213,8 km, zömmel autópályán, (110km/h utazóval) balatonparti benzinkúton 16,84 literrel újra tele tankolva 7,88-as fogyasztás jön ki. Szerintem nem rossz egy 29 éves dízelmotortól. Szerinted?

Szólj hozzá!

Címkék: veterán mercedes autó merci zöldséges autószerelő szerelés diesel youngtimer szintező vízpumpa 240d hárompontnulla 123 as mercedes benz; szelephézag; szintezős lengéscsillapító

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr924614585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása