HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Az olajfolyás oka

2015.08.20. 14:42 hárompontnulla

Az Állólámpást Berczik András vitte el Dinnyés István szigetszentmiklósi műhelyébe. Az autóm már egy jó ideje Andrásnál volt, és ezer apróságot meg is csinált rajta, de az olajfolyással jobbnak látta Istvánékhoz fordulni. András sem lát ki a munkából, Istvánék is tele vannak melóval, így beletelt egy kis időbe, mire jött a telefon, hogy jöjjek átbeszélni a dolgokat. Ez kissé baljóslatúan hangzott, és nem véltelenül. A következőket tudtam meg. Leszedték az adagolót, hogy lássák, ott folyik-e. Nem ott folyt. Megnézték a láncot, látták, lóg, kicserélték. Még mindig lógott. Ugyanannyit. Ekkor kivették a motort.

motorom2.jpg

Tegnap újra beszéltem Dinnyés Istvánnal, és elmondattam vele újra, hogy jól értsem, mi is történt, s hogyan jutottunk el a főtengely felújításhoz. Mert az lett. Amikor kint volt a motor és elkezdték vizsgálni, kiderült, hogy a főtengelyen lévő megmunkálás, az az ék, ami azt hivatott szolgálni, hogy a lánckereket csak egyféleképpen lehessen felrakni, el van nyíródva. Ettől a főtengely nem tudta helyesen megtájolni a főtengely végén lévő tárcsát, így a fokbeosztás elcsúszott, el volt tolódva 5-6 fokkal. Talán észlelni lehetett (kellett?) volna a főtengely fogaskerék cserélésekor négy éve, de István azt is mondta, hogy negyven év alatt talán ha három  ilyen esetre emlékszik, szóval ez szerencsére ritka.

fotengely.jpg

Viszont mivel a főtengelyt emiatt ki kellett venni, a megbontáskor hamar fény derült a főtengely csapágyak állapotára, és hát nem néztek ki jól. El voltak kopva, a főtengely lötyögött, és mivel nincs az a tömítés, ami az ilyen kóválygást ki tudja egyenlíteni, ráadásul ezek már öregek is voltak, a motorból emiatt folyt az olaj. A motorfolyásnak tehát végső soron a főtengely illesztési baja volt az oka, amely részben a főtengelycsapágyak kopása miatt, részben a tömítések előregedése miatt állt elő. 

kopas.jpg

Ahogy az lenni szokott, most is az egyik dolog hozta magával a másikat, viszont most, hogy újak a csapágyak, újak a tömítések. és a főtengely is felújításra került, (a hengerekhez, mivel nem volt rájuk panasz, nem nyúltunk,) összerakását követően lesz egy kvázi felújított motorom. Még két hét, mivel István jókezű - és hozzáértő - szerelője jövő héten nyaral. Reméljük kipihenten jön vissza, nevettünk össze Istvánnal, megemlékezve a régi mondásról, miszerint pénteken elkészült autót nem szabad venni.

 

 




 

Szólj hozzá!

Címkék: veterán mercedes karbantartás autószerelő szerelés szerviz 3.0 állólámpás hárompontnulla hárompontnulla; szerelő; Dinnyés István

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr937716516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása