HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

majom a vízbe

2010.07.30. 19:13 hárompontnulla

Az egész úgy kezdődött, hogy stoppoltunk a barátnőmmel. Az Osztyapenkónál felvett minket egy batár nagy Merci, majd az M7-es elágazásig hat kilométeren keresztül azon járt az agyam, hogy "te jó ég, micsoda autó!" Gyönyörűen vonult. Aztán kiszálltunk, a Merci ment Németországba haza, mi meg a Balatonra. 1994-et írtunk.

Aztán 1997-ben elkeveredtem egy munkahelyre, ahol alkalmam nyílt időnként egy w124-es 230E jelű Mercit vezetni - több egyéb autó mellett. Ekkor döntöttem el végleg, nekem lesz egy ilyen autóm.

Ez után évekig nem tudtam rávenni magam arra, hogy Mercit vegyek, mindíg elvitte a megtakarításokat valami: tőzsdeválság, esküvő, lakásvásárlás, építkezés 1.0, építkezés 2.0, gazdasági válság.

Pár hónapja úgy alakult, kellett egy autó. Ez indította el végül a projektet. Már majdnem megvettem a racionális, kp-kímélő, megbízható, unalmas japán autót, amikor rájöttem, ha most nem szánom rá magam Mercedes vásárlására, talán már soha nem fogom. Azok az autók, amik szóba jöhetnek, ugyanis egyre öregebbek, már a W124-es gyártását is rég befejezték, nemhogy a W123-asét, ezeknél újabb Mercire viszont se pénzem, se gusztusom nem volt.

Nekiduráltam magam tehát és elkezdtem vadul piacot kutatni. Megnéztem 10 23-ast, beszéltem másik tíz-tizenöt tulajdonosával, emaileztem, fényképekért kuncsorogtam. És megállapítottam, hogy tulajdonképpen nincsen nekem erre pénzem. Amire volt: olcsó, szétrohadt, ősöreg autóval hazaállítani pedig nem valami lélekemelő.

Szerencsémre (van rajtam kívül is Mercedes rajongó épp elég) jósorsom még időben összehozott telefonon keresztül egy a fórumokon hitelesen posztoló "kollégával", aki rengeteget segített. Neki köszönhetem, hogy szinte teljesen lebeszéltem magam a vásárlásról, és már csak álmodozni jártam a mobile.de oldalaira, az itthoni kínálat ugyanis siralmas volt és hiába teltek a hetek, nem változott. Végül, egyik telefonbeszélgetésünk alkalmával kiderült, hogy a darab, amiről kérdezősködtem, egy állólámpás Merci. Kollégám megállt egy pillanatra. Állólámpás is érdekel? kérdezte. Tudok egy eladót, húsz éve ismerem az autót, nem hírdetik sehol. Paff.

Másnap este ott áltunk az autó előtt. Mit mondjak, az autó szebb is, jobb is, olcsóbb is volt, mint akármi, amit a hirdetésekben láttam. Könnybe lábadt a szemem, elgyengültem, ez az autó kell. Megnéztük, beleültünk, körbeszagolgattuk, mentünk vele egy kört, majd (konzultációt követően) megneveztem az összeget, amit hajlandó volnék érte kifizetni. Az eladó kért egy nap gondolkodási időt. Másnap felhívott, hogy a szomszéd fiú is megadta érte ezt az árat és neki adja el. Sírni tudtam volna.

Két nap orrlógatás után új Mercis barátom felhívott, hogy van egy másik állólámpa, amit ők tíz éve remegő térdekkel nézegettek a börzéken, olyan szép volt, most már hat éve leállítva. Másnap este ott áltunk a porszáraz teremgarázsban. Az autón van mit csinálni: minimum két hét lakatosmunka, hiányzó (elporladt) üzemanyag csővek, motor átvizsgálás, kiszakadt üléskárpit, de járnak hozzá a karosszériaelemek, javítóívek, gyári anyag a kárpithoz, eredeti sebváltógomb, mert most fa van rajta, komplett szett kéder, két lapos lámpabúra, (most a domború van fent,) lemezfelni, eredeti (színre fújt) dísztárcsa, plusz kalaptartó. Az autó zöld, talán Kaledonien grün, a kárpit pergamen. A tető nyitható. Műszakija (nyilván) nincs.

Ma, két nappal később kifizettem. Ungarische wirtschaft: Mercedes-Benz 220D néven anyakönyvezve, alvázszáma szerint a 87 765 darab W115.017-es, motorját tekintve az 53 890 darab 240D 3.0 egyike.

Az én hárompontnullám. 

5 komment

Címkék: veterán mercedes dízel autó merci 3.0 mercedes benz benz w115 youngtimer merga 240d hárompontnulla

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr952187730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikalakat 2010.12.19. 23:55:15

Azaziszonyúan szar, amikor azt mondják, hogy ugyanennyiért odaadták a szomszédnak. És akkor eszedbe jut, hogy ha egy 20-assal többet mondasz.... :(:(:(
De ha jól olvasom, sikerült összeszedni, amit utána találtál, úgyhogy sebaj!
Huba

hárompontnulla 2010.12.20. 01:57:17

@Bikalakat: Jól olvasod. :)
Semmi nem történik véletlenül, így gondolom az sem, hogy nem azt az autót kaptam. Nem is bánkódom miatta.

Bikalakat 2010.12.20. 22:08:21

Szia! Köszi, hogy válaszoltál!
Mivel te is elég sokat írsz, én sem fogom vissza magam :)....
Szóval valószínűleg én is az őrültek közé tartozom, ezidáig saját pénzből kisebb motorokat vettem, azok sem voltak mai darabok, a nyáron alakult úgy, hogy autóba invesztálok... Ladán gondolkodtam, aztán majdnem vettem egy barkaszt, az bulis lett volna, majd, ahogy nézegettem a hirdetéseket, láttam egy zöld, 2-es szériás 115-öt. Zöld...hát ilyen katonai sötétzöldre festette valami nagymagyarországos ürge (matrica), szerintem kicsit izléstelenül, dehát istenem. 300ért volt fenn a hirdetés, ez az általam még épp megfizethető kategóriában volt, volt rajta másfél év műszaki, ülések műbőrre cserélve, mindene működött, 220D manuális. Sárvédő, küszöb rohadt, elég csúnyán, állítólag mezei lakatos azt mondta rá, hogy nem vállalja, hiába mondta a tulaj, hogy kifizeti. Első lengéscsillapítók pl nem voltak betéve, mert félt a fószer, hogy kiszakítja a tornyot. :)....
Mondta ő is, meg én is úgy voltam vele, hogy fontolgatom még picikét, aztán egyszer arra mentem, és már nem állt az utcán, és felhívtam, és aznap este vitték el, kb másfél héttel a hirdetés feladása után. Azóta se láttam egyébként forgalmis állólámpást a neten ennyiért, inkább 4-5 kiló fölött.
Eddigre viszont meg voltam fertőzve. Néztem 123-ast is, meg ezeröcsit, de aki egyszer beleszagolt.....
És aztán azt hiszem mákom lehetett, eldugva találtam egy kocsit vaterán 2 semmitmondó képpel, 250ért, minimál szöveggel. Fixáras volt. Tekintve, hogy az előzőről lemaradtam, azonnal licitáltam, hogy ne az legyen, hogy más elviszi (ha nem mondom az eladónak, hogy a vatera miatt elsőbbséget élvezek, elképzelhető, hogy oda is adja másnak, volt érdeklődő, ő meg új volt vaterán). Szóval felhívtam, hogy mikor tudnánk megnézni, és hogy lehetőleg ne adja oda másnak, küldött képeket is. Szombathelyen volt az autó. Nem második szériás, azért nem mondom, hogy másfél, vagy egy, mert... nemtom. A forgalmiban 75 van, de nemtudom, hogy 75-ben csináltak-e még lábpumpás-ablakmosósat... Mindegy, elefántfül, sima búra, 220D autómata, vajszínű (vagy piszkosfehér), tolótetős, barna kárpit.
Amikor megérkeztünk, a kocsi iszonyatosan matt volt, és komoly, csak magasnyomásúval leszedhető kosz volt rajta, résekben moha, ami akkor megdöbbentő volt a számomra, bal hátsó nem nyílik (azóta se), csillag, egyik lámpakeret hiányzik (azóta van), első ülés szakadt, dohszag, padló vizesedik (sajna azóta is, pedig javítottam), viszont az autó használatban volt, lábon hoztuk haza (simán hazajött, hálisten), simán indult (azóta is, múltkor -10-ben használtam), hihetetlen módon nem voltak éktele lyukak a kasznin (amikor nekiálltam szépítgetni, csak a bal hátulján találtam olyan korróziót, ami lyukadt, meg hát ugye a torpedólemez, vagy micsoda...) csomagtartó kéder feljött rég, beázott, azóta megcsináltam, lefestettem, remélem kibírja. Állítólag nem olyan rég lakatolták is, padlólemezen pl látszik. Amikor hazahoztam első látásra a szerelő is megdicsért (szigetszentmiklóson lakom, Dinnyés szervíz útba is esett, bementem, az öreg nagyon jó fej. Drágán dolgoznak, de segítőkészek, és asszem tőlem nem is annyit kérnek, mint a drága mercisektől...Szóval kartelgáz nincs, motor mondom szépen indul izzítás után, kicsi füst van, fék jó (bár aztán cserélték az első fékcsöveket, állítólag gáz volt), futóműre utólag panaszkodtak, most a műszakira helyrerázták, de hosszútávon majd zsebbe kell nyúlni valószínűleg. Szelepfedél még nem került le, a lánctól én is félek kicsit.... Elég hangos az autó... motortartó bakok ülnek nagyon, generátor lötyögött, aztán egyszercsak le is esett, szerencsére nem messze otthontól, úgyhogy meg tudtam csinálni, a feszítő pálca csavarja tekeredett ki.
Kábé ez. Jaésami a lényeg: eredetvizsgán rámijesztett a fószer, hogy hát erre ő csak rossz minősítést adhat, meghűlt bennem a vér. Mondom mit csináljak akkor. Azt mondta, szerinte vigyem vissza.... Hajajajaj... Felhívtam a tulajt, mondtam, hogy mi van, azt mondta jó, hát nem tud mit csinálni, ha visszaviszem, visszaadja a pénzt. Egyébként egy borzalmasan jóindulató embernek tűnt. Ja, előélet: 91-ben hoztán be, néhány évvel utána vette a család, először az öccs használta, aztán a bátyj. Amikor elhoztuk, modellt kellett álljunk egy fotóhoz az anyukának, mert a gyerek kérte, hogy fényképezzék le azokat, akik elviszik a kocsit... :) szóval el volt hanyagolva, de szerették. Tehát kb 93 óta náluk volt..... És akkor még nem volt eredetvizsga.
Nemnagyon örültem, hogy vissza kell vinni, szívfájdalom miatt is, meg az mégegy út szombathelyre, vettem is bele ezt azt... Felhívtam a szerelőt, azt mondta vigyem el, ránéznek. Az alvázszám olyan girbegurba, mint az ökörhugyozás, ez tény, plusz a homloklemez hegesztve is volt, szóval.... Egyébként az eredetvizsgás már a motorszámnál leragadt, azt mondta, az alvázra rá se néz.
De mondták, hogy el lehet ezt intézni, csak hosszabb idő.... Hát ennek vagyok most a közepében... elvileg bármikor megjöhet a papír a rendőrségtől, hogy lezárták a nyomozást, és kérhetek af-eztetést.... Újabb félelem, hogy akkor elvileg a közlekedésfelügyeletnél kell vizsgáztatni, és hát nem olyan nehéz belekötni egy 35 éves autóba..... Nem egy romhalmaz, de kis jóindulat biztos elkelne.... Na mindegy, ettől félek mostanában, de még nem jött meg a papír, úgyhogy mégcsak nem is aktuális. :( Közben járkálok vele, elvileg lehet, mert ugye nem az én hibám, hogy nem tudom átírni. Addig meg nem merek sok pénzt belerakni, amíg nem az enyém, az ördög sosem alszik, úgyhogy még nagyszervízre nem vittem. Motorolajat, szűrőt cseréltem. Itt tartok. Kicsit festegettem ahol rozsdásodott, csak úgy házilag, kipufogó is kilyukadt közben, csövet kellett cserélni, világításokat rendezgettem, dudát, meg pucováltam, babusgatom. Sajna egyelőre az utcán áll, ponyvázni szoktam.
Jajszóval sok gond van vele, dehát az ember ezért veszi. De mondom, a legkritikusabb dolgok, mint motor és kaszni szerintem jónak mondhatók, pláne ennyi pénzért. Asszem, vagyis remélem, hogy jól kifogtam ezt a kocsit, meglátjuk, hogy az idő engem igazol-e...
Küldenék képet is, ha emaileznénk, illetve erre ösztönöznélek: bikalakatkukacgmailpontcom
Huba

fullgaz_eddie 2010.12.23. 09:23:48

Szia Huba!

A ggh049-et én is sokat nézegettem (Szombathely mellett lakom), soxor elmentem arra a térre csak úgy megnézegetni, de sajnos pénzem nem volt rá megvenni. (jelenleg építkezés és két gyerek, szóval nem sok esélyem volt rá). Remélem sikerül szépen helyreállítani, majd azért írj, ha sikerül levizsgáztatni, kíváncsi vagyok, hogy megy az ilyen ebben az esetben. (balazspontlenartkukacgmailpontcom)
Sok kitartást és sikert kívánok az autóhoz, egyenlőre én csak remélem, hogy egyszer állólámpás tulaj leszek.

Üdvözlettel: Balázs

Carrotfield 2010.12.29. 16:24:39

Sziasztok!

Ne keseregjetek azokon az autókon amikről lecsúsztatok. Egyáltalán nem biztos, hogy egy húszassal többért Ti kaptátok volna meg az autót. Szerintem inkább az az életszerű magyarázat, hogy az eladó és a szomszéd így állapodtak meg. Gondolom a szomszéd meg akarta venni az autót, de az eladó nem akart se sokat se keveset kérni, ilyenkor az szokott lenni a deal, hogy "hirdesse meg, amennyiért elvinnék annyit adok érte én is"

Üdv:

Gábor
süti beállítások módosítása