HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Állólámpás Mercedes eladási kísérlet

2010.12.31. 13:17 hárompontnulla

Szilveszter reggelére beszéltünk meg találkozót az eddigi egyetlen érdeklődővel. Mivel autóm a héten kapott négy új izzítógyertyát, bátran mertem javasolni a reggelt, hogy a vevőjelölt is lássa, milyen szépen indul hidegen.

Megérkeztek, (hozott magával egy szerelőt,) kimegyek, bemutatkozások, kinyitom a kocsit, közben odaadom a régi forgalmit, átvesszük, hogy ki kivel van benne, a sztorit már leírtam: a kocsi 1972-es bézs 220D volt, benne egy 3.0 motorral, amit 94-ben kicseréltek erre a 3.0 motorra, és szintén 94-ben világos oliv színű lett. (Magyarul az épített bézs 3.0 papírjaira behoztak egy másik, zöld kasztnit, vagy már eleve ezzel a 3.0 motorral, vagy ekkor építették át 3.0-vá.)

Beülök, izzítok, letelik az idő, indítok, alig tekeri. Mi a fene? Kedden szereltük, este hazajöttem vele, a kaltstartos video szerda reggel készült, csütörtökön reggel is beindítottam, hogy tudja-e, akkor is simán indult, ma meg nem indul...? Újra próbálom, még kevésbé tekeri. Akksit mond a szerelő, feleslegesen, mert én is hallom a hangját. Felnyitom, meglátják az akksit, elkezdik cinkelni, hogy ezek szarok, majd az ember is mondja, hogy ő is vitt már vissza pár hónaposan Auchanba ilyet. Ezt nem is reagáltam le nekik, mivel nekem eszembe sem jutna ilyen helyen akksit venni. OK, a benne lévő darab nem egy ismert márka, (Péter barátunk, akitől vettem mondott vlamit, hogy ki a gyártó, na az már nagyon is ismert, csak én nem emlékszem, de majd megkérdem,) és nem mellesleg és főleg nem véletlenül harminc rugó volt az ára (igaz, én kedvezménnyel 21-ért vettem,) 72Ah, 680 A indítóáram, és bár nem régóta van meg, eddig csak egyszer térdelt le, amikor ötből négy gyertya nem izzított, és a nejem úgy akarta elindítani az autót: tehát akkor sem ok nélkül, most sem, mindjárt kiderül.

Átülök a 23-asba, az persze prütty, táktákták, elindul, még kézi gázt sem tekertem neki, elvégre csak -6 fok van, közelebb gurulok a bikázáshoz, kihozom a hajszárítót, mert persze a kábel az állólámpásban van, a csomagtérajtó meg megint befagyott, ki kell olvasztani. Kiolvasztom, kábel ki, felszerelem az akksikra, beülök, izzítok, majd pár másodperc múlva szólnak, hogy hagyjam abba, mert vörösen izzik két gyertya között az ellenállás.  Kiszállok, megnézem, tényleg. Leveszem a gyújtást, meg a kábelt, leállítom a 23-ast, le is csukom és bezárom, az állólámpással itt ma nem megyünk sehová. Így ragaszkodik hozzám. Én is hozzá, mi tagadás.

Még beszélünk pár szót arról, hogy biztos fel van cserélve a két ellenállás, visszakérdezek, hogy akkor a másik kettőnél is? Az egyes és kettes henger között lévő hőgomba miatt az egyenes szakasz nem is férne el, szóval a szerelő elárulta, hogy sokat nem tud a Mercedes soros izzításáról. 

Hallottam őket beszélgetni, az ember kérdezett, a szerelő válaszolt, az én ízlésemnek túl sok volt a válaszaiban az 'azt hiszem'-mel kezdődő mondat. De hát, ugye, nem lehetnek mindenkinek olyan barátai/szerelői mint G. vagy a bátyja, vagy Karesz, csak azt nem értem, hogy az ilyen minek akar OT-zni. amikor abban - legalább is én úgy tudom,  vagy gondolom, - hogy pont az a poén, hogy felhozod az autót az eredetivel megegyező állapotba. Honnan fogja az ilyen szerelő előszedni a tudást ehhez? Ehh, nem is bosszantom magam tovább.

Most erősen elment a kedvem az eladástól. Ebben persze benne van, hogy kötődöm az autóhoz, miután rajta tanultam meg mindazt, amit a típusról az én szintemen tudni kell/lehet, tehát első szerelem ez, ha úgy tetszik, de az is, hogy szemmel látható a szerelő hozzá nem értése, és most (kicsit sértődötten) azt gondolom, hogy az általam felélesztett és jó állapotra felhozott autót egy ilyen szaki nekem ne piszkálja.

Most még egy csomó érv eszembe jutott, hogy miért nem kéne eladni, de ezeket majd abban a posztban írom inkább le, amiben arról is írok, hogy levettem a hirdetést a haponthuról. Ha lesz ilyen.

Most beszéltem Karesszal telefonon, azt mondta, szerinte egyszerűen testhez ér az ellenállás, valószínűleg a motorhoz, menjek ki és egy csavarhúzóval feszegessem le róla. Megeszem az ebédemet és kimegyek.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: visz mercedes karbantartás soros autószerelő eladás karesz autóeladás állólámpás hárompontnulla; javítás; veterán; izzítás izzítógyertya

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr392550446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása