HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

A hármas előkamra rejtélye

2011.01.11. 23:55 hárompontnulla

A négyes és a hármas izzítógyertya közötti ellenállásom izzott fel vörösen Szilveszter napján, amikor az első komoly érdeklődő jelenlétében próbáltam meg elindítani az autót.

Aztán feladtam és abban maradtunk, hogy jelentkezem, ha újra működik.

Az új év első munkanapján G. nem ért rá segíteni nekem. Másnap reggel mentem hát érte, hogy újra átvegyük, ki kivel van az izzítás során. Leszedtük és újrapucoltuk az ellenállásokat az inkriminált gyertya körül, megállapítottuk, hogy a blokkhoz nem ért hozzá, (mondjuk ezt már 31-én is láttam,) újra összeraktuk, mindent a helyére, mégis újra felízott, mikor újra próbáltuk. Ezek az ellenállások bolondbiztosan vannak tervezve, a képen is látszik, hogy a hajlítottnak nagyobb a hurok a végén, így az kerülhet belülre, míg az egyenes szakaszokéi kisebb hurkok,  azokat csak kívülre, az izzítógyertya végére lehet ráhúzni, tehát nem lehet elrontani; nekünk sem sikerült. Mégis felízzott. Mi a fene lehet ez?

Közben még reggel, mielőtt G.-ért indultam volna, egy helyi autóelektromos műhelyben kimérettem, hogy van-e valami zárlat a gyertyák körül. A szaki mindenhol ugyanolyan értékeket mért, azt mondta, szét kéne szedni a sort ahhoz, hogy kideríthető legyen ennél több. Otthagytam. Az utca túloldalán sikerült  beszereznem a UNIX helyi lerakatában az ötödik izzítógyertyát, G.-vel délelőtt azt is kicseréltük, így már tényleg biztosra vehető az, hogy nem a gyertya a hibás: a hármas hengerből a szintén új gyertyát átraktuk az egyes hengerbe, a hármasba beraktuk a legújabbat. Az ellenállás így is ízzott. Kicseréltük a két hajlított ellenállást, hiába: így is felízott. Biztos, hogy letestel valahol, de mi és hol? Aznap nem jutottunk tovább.

Másnap gondoltam egyet, és felhívtam és el is mentem Zuzán mesterhez. Végül is ez az ő asztala, itt képzett ampervadászra van szükség. A mester hamar kimutatta, hogy a zárlat a hármas hengerben fennáll, csak egy multimeter és némi gyakorlat kellett hozzá. Pár perc múlva csatlakozott hozzánk a mester fia is, a gyertyát kiszedte, megpróbálta megpucolni a menetet, hátha segít a dolgon, de nem, sőt, egy tizes fúrószárral végzett kotorászás közben a  komplett előkamrát is elmozdítani vélte.

Zuzánék verdiktje tehát egy törött és elmozdult előkamra. Ezt Karesz telefonon adott szakvéleményében cáfolta, legalábbis kétlette, mivel szerinte ha el lenne törve, a rendszer 115 bar-nyi nyomása gázolajban fürösztene a környéken mindent. Véleménye szerint az előkamrában található félgömb lazulhatott le, erre porlaszt rá a porlasztó, és ez érhet hozzá a gyertyának közvetlenül a hurok alatti részéhez, s ezzel okozza a zárlatot.

A megoldás: hengerfej leszed, előkamrába belenéz, ha sikerül, javítás, ha nem, előkamra kivétel, és úgy javítás. Tehát mehetek le újra Viszre, amit amúgy is tervezek, hiszen a vezérműlánc lánckerekeit ki akarom cseréltetni. Karesz javaslata: ne nagyon járjak addig az autóval. Tehát most alkatrész utánajárásban vagyok, és egyben kivárásban, mert ez a kanyar sem két fillérben lesz, erre még gyúrnom kell kicsit, anyagilag.

Zuzán mester után dolgozni mentem, majd délután elugrottam, autóztam egyet a hárompontnullámmal. Autóztam száz kilométert, de ennek már hat napja. Elképesztően hiányzik. Össze kell szednem azt a pénzt a javításra!

 

Szólj hozzá!

Címkék: visz veterán mercedes szerelés 3.0 állólámpás hárompontnulla; szerelő; izzítógyertya

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr562575566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása