Eltelt egy hónap, mióta meghírdettem az állólámpást. Nem vagyok egy nagy szakértő a autókereskedelem témakörében, de talán nem vállalok nagy kockázatot annak a kijelentésével, hogy veteránautó eladás szempotjából nem a legideálisabb időszakot éljük így december-január táján. Ennek ellenére érdekesnek találom, hogy a hirdetés látogatottsági adatai alapján elmondható, hogy folyamatos és főleg egyenletes érdeklődés kísérte autómat a ha.hu-n az elmúlt harmincegy napban.
Persze ennek az adatsornak van egy olyan olvasata is, hogy a megszállott Mercedesezők rendszeresen, akár naponta is, újra és újra elolvassák-megnyitják a fent lévő hírdetéseket, de azért magam is beszéltem, vagy leveleztem olyanokkal, például ennek a blognak a kapcsán, akik az elmúlt pár hónapban vettek állólámpást, így az is biztos, hogy azért "vannak vevők a piacon" ahogyan mondani szokás.
Az én autómat megnézték hárman is. A reakciókból is arra következtetek, meg én is végig néztem párszor a felhozatalt, ezért magamtól is levontam a következtetést, hogy a jelen állapotában az autó kicsit túl van árazva. Az a tervem, hogy ahogy kitavaszodik, befejezem rajta azokat a dolgokat, amiket még be kell, ahhoz, hogy az autó késznek mondható legyen. Ha minden megvan, egy kicsit talán még magasabb árszinten fogom újra meghírdetni az autót, hogy azoknak a vevőknek is érdemes legyen megnézni már, akik maguk nem feltétlenül akarnak sem szerelni, sem OT-zni, viszont beleülnének egy minden tekintetben használható, megbízható állapotú és esztétikai szempontok alapján is vállalható Mercedesbe.
És közben továbbra is azon vagyok, hogy egyáltalán ne kelljen eladnom, így minden javítást, minden alkatrész cserét az eddigiekhez hasonló gondossággal végzünk, ahogyan az ember azt a saját szeretett autóján szokta, így ha mégis eladom, a vevő nagyon jól jár, ha meg sikerül megtartanom, én járok jól.
Egyébként akadt újra pár apróság, ami miatt megint kihasználható lenne délutánonként egy fűtött műhely a ház mellett: most éppen a ventillátorom lett csapágyas, ami részben azzal jár, hogy lecsökkent a kapacitása, cserébe viszont elképesztően hangosan kerepel üzemelés közben, hozzáférni viszont csak a műszerfal kibontásának árán lehet, így javítására kicsit várnunk kell.
Felgyorsítandó a dolgokat, mivel autózni muszáj, lépéseket tettem egy szaladgálós autó beszerzése céljából. Kis szerencsével egy-két héten belül a tágabb családból kerül egy huszonéves ifjonc, amivel addig is mobil maradok, amíg a két gyönyörűséget megjavítom. A lista nem rövid.
Tennivalók az állólámpáson: a padló szőnyegek visszarakása, pótlása, külső küszöb takaró gumik beszerzése, felrakása, je sárvédő bejavítás, je ajtó csere, be-bh-jh ajtó javítás, bh lámpatest (vagy index-relé?) javítás, csomagtér ajtó kéder csere, lánckerekek cseréje, hármas előkamra rejtélyének megoldása, adagoló felújítás, bal külső tükör rögzítő elem cseréje.
A 23-as kombi listája: látogatás Karesznál, felderítendő a motort, hátsó lengéscsillapítók felújítása, elsők cseréje, vákuum-rendszer átnézése a központi zár üzembiztossá tétele céljából, vezetőülés felújítása, biztonsági övek cseréje, két-három kilincs cseréje, je zár lamellázása, (gyújtáskapcsoló csere?) fűtés konzol cseréje, de mindenekelőtt a vízpumpa cseréje.
És a jövő héten még elmegyek egy bontott, sibedás állólámpás tetőért, egy későbbi titkos projekt egyik első darabjáért. Nem fogok hát unatkozni a következő hetekben sem.