HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Lánckerekek

2011.02.13. 16:55 hárompontnulla

Mikor ősszel Viszen voltam, kicseréltük a vezérműláncot. A csere azonban nem szüntette meg teljesen a lógást, amiből ez következett, hogy a lánckerekek fogai is le vannak kopva. Ahhoz, hogy tényleg jó legyen a dolog, ki kell őket cserélni.

Az én autómban 240D 3.0 motor van, ugye, ez a Mercedes-Benznél az OM617.910 kód alatt fut. Ebben a dízelmotorban a vezérműlánc négy lánckeréken és egy feszítőn fut. A lánckerekek sorrendben: a vezérműtengely tánckereke (Nockenwellenrad,) az oldalsó vezetőkerék, (Umlenkrad,) az adagolón lévő lánckerék, ennek nem tudom a magyar nevét, németül Zwischenrad és a vezérműtengely lánckereke (Kurbenwellenrad). (Alighanem innen jön a kurblizni...)

A UNIX-nál nem voltak képben, hogy a rendszerük által hozott három lánckerék mire való, nekem a FEBI és SWAG számok alapján az interneten sikerült őket azonosítanom. Ez alapján kiderült, hogy a csak SWAG kóddal hozott lánckerék egy benzines állólámpás főtengelyé, (még jó, hogy a 240D 3.0 motor alatt hozta,) és megtudtam, hogy a másik kettő jó lesz a vezérmű- és a főtengelyre. 

A Bárdinál aranyosak voltak. Pár hete még azt állították, hogy van náluk készleten az adagolót meghajtó lánckerék, de mikor ezen a héten bementem, hogy akkor meg is vegyem, kiderült, hogy nemhogy nincs, de nem is rendelhető. Ennek a kódját még majd visszamegyek megkérdezni, hogy kiderítsem, melyik kerékről is volt szó, mert az valószínűnek látszik, hogy erről nekik nem sok fogalmuk volt.

Az oldalsó vezetőkereket végül a FEBI magyar képviseleténél rendeltem meg, és szintén tőlük tudtam meg, hogy az adagolót meghajtó lánckerék nincs utángyártottban, csak gyári eredetiben. Az ő kiskereskedelmi áruk erre a kerékre 119 720 forint.

Elindítottam pár vonalat ennek a keréknek az egy, esetleg két nagyságrenddel olcsóbban történő beszerzése érdekében... meglátjuk, milyen sikerrel. Mindenesetre most beleraktam sikeresen pár tízezer forintot ebbe a három lánckerékbe, de beépíteni nem tudom őket, hiszen a legfontosabb cserélendő, amit szinte soha senki nem cserél, az adagolóé nincs meg, e nélkül meg értelmetlen kicserélni a többit.

Hát itt tartunk most. Ja, és bontottat sem érdemes keresni, hiszen, mivel nem szokták cserélni, amit találnék, az is kopott lenne. Azért ha valaki tud egy alig használtat, szóljon. Amíg előrelépünk az ügyben, addig is megosztom az egyik kedvenc releváns képtalálatomat. Szerintem elég informatív és egyben szórakoztató. Nem? Amilyen egy modern tananyagnak lennie kell. 

Ha valaki ismeri a rajz készítőjét, kérem jelezze, hogy kiírhassam.

3 komment

Címkék: visz veterán unix autószerelő szerviz csere 3.0 karesz diesel lánckerék vezérlés szervíz állólámpás bárdi hárompontnulla adagoló; vezérműlánc

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr592658186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

humángépész 2011.02.15. 18:46:11

Hali,

Már több fórumon, ill. Totalcaros cikkekben olvastam "Karesz" -ről. Én győri állólányka tulaj vagyok pár hete(szintén 3.0), ezért nagyon érdekelne egy Karesz balzsam lehetősége :).
El tudnád küldeni e-mailre a mobil számát? ( egyáltalán fogad "idegen" kuncsaftokat?)
Előre is köszönöm! Antal Árpád

hárompontnulla 2011.02.15. 21:18:47

@humángépész: Szia! Gratulálok az új szerzeményhez! Persze, átküldöm Karesz számát e-mail-ben, de csak ha cserébe küldesz fotókat és leírod a kocsid sztoriját! ;)

humángépész 2011.02.16. 13:11:33

Hali,

1-2 év aktív használtautó.hu nézegetés, pénzgyűjtés, álmodozás után jan. ban vettem, Zalamegyében.
1974 es, 240D3.0, de bizonyos részei 1. szériásnak átépítve.
A kasztni eredetinek tűnik, de az ajtók, hátsólámpa az 1. szériából valók.
Állapotára az " árával arányos" a jellemző.
A vételnél a friss műszaki sokat lendített a döntésben.
Állapotra
Karosszéria:
- taposók rozogák,
- egy-két hólyag itt - ott, de alapvetően nem vészes ( legtöbb része csak 1*volt fújva )
- motor egész jó, az 1. henger kicsit kopog ( remélem csak p.csúcs )
- kipufogót most cseréltem
Belsőtér szinte hibátlan, zölt MB Text

Akitől vettem eléggé intenzív használatban tartotta, ezért a vétel után pl 3 napig políroztuk( fotón a kislányom ), hogy a típushoz méltó megjelenése legyen.

A gyakorlati használat, birtoklásnak még igencsak az elején vagyok, de interneten már találtam egy-két érdekes forrást.
Pl. Északnémet szerelő aki 15 éve csak állólámpást javít (www.treffpunkt-strich-8.de ), rengeteg alkatrésszel és szakértelemmel.

Mivel kaptam céges-autót, ezért nyílt lehetőség, hogy hobbicélra ( amúgyis autógépész mérnök vagyok ) vegyek egy állólánykát és minden határidő nélkül 1-2 év alatt szeretném megbízható jó áll. ra hozni.
Ennek lenne egy fontos eleme a " Karesz balzsam", mert sztem p.csúcsok, gömbfejek, szilentek évek óta nem voltak cserélve, + sztem nem a belevaló difivel van szerelve ( nagyon rövid az áttétel ) Hozzáértő, tapasztalt, típusismerettel rendelkező szerelő pedig nagyon ritka kincs..

Előre is köszönöm: Antal Árpád
süti beállítások módosítása