HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Akksi, koccanás, műszaki hiba

2012.08.24. 16:39 hárompontnulla

Ez a hét így sikerült. Először lemerült az akksim a belvárosban. Nem először fordul elő, hogy letérdel, pont most két éves, elvileg eddig kellett bírnia, ehhez képest már tavaly télen töltőn volt kábé nettó két hetet. Szerencsére a bátyám épp indult haza, odagurult, töltöttük kicsit, beindult, és azóta is indít rendesen. Felmerül a kérdés, vegyek-e új akkumulátort. Valószínűleg nem fogok, ennek okáról később.

akksi.jpg

Aztán tegnap egy tárgyalásra mentem és a Corvin sétánynál, mikor felszíni parkolót kerestem (hiba volt) félreálltam, hogy visszaszaladjak a sarokig, megnézni a táblát, mert nem láttam, mi is volt rajta, szabad-e parkolni, szóval félreállok, kiszállok, elindulok, majd hallom, hogy valaki nekitolat egy autónak, zörög a rendszám, mint a fene. Az állólámpás az, gondolom, megfordulok (igazából kaptam vissza egyből a fejem, a testem alig tudta követni,) és tényleg. Nekem jött a vonóhorgos tranzit.

Egyetlen szerencsém, hogy tele volt (a Tranzit) IKEA katalógussal és annyira leült, hogy a vonóhorog a köténylemezemet ütötte meg, a kasztnija meg a rendszámtáblámon hagyott valami nyomot. Visszamegyek, nézem, mi baj esett, megtaláltam hamar, mérlegelem, hogy sírjak-e, vagy most mi van, de végül úgy éreztem, két év alatt egy bal tükör (szemét cserbenhagyó!) letörése és most ez a koccanás nem az a kártörténet, ami fölött a kardomba kellene dőlnöm. Persze ha azt nézzük, hogy a felújított óra még mindig tízezren innen van, és előtt sem mentem vele két-háromezernél többet, ahhoz képest sok a két esemény. Mindegy, ez van. Több is veszett Mohácsnál, ugye.

Aztán ma reggel a nejem és a gyerekek elindultak a kombival a Balatonra. Két órával később csörög a telefonom, felveszem és megtudom, hogy 110-nél hirtelen belassult a kombi, elkezdett ugrálni a hőfokjelző, és traktorhangja lett. Leállósávban állnak. Onnan menjetek el, mondom és a következő pihenőnél nézzen hűtővizet. Pár perc múlva két liter víz betöltése után továbbmennek, a traktorhang marad. Mikor odaérnek 30 km-rel később, meghallgatom a telefonon keresztül a motort, csattog rendesen. Mi a franc lehet? Leszakadt valamelyik dugattyú - vizionálom a legrosszabbat, majd, miután megtudom, hogy víz nem hiányzik és a ventilátor is pörög, letesszük, és már hívom is Kareszt, (milyen jó is most, hogy a Balatonhoz közel lakik!) és megbeszéljük, hogy a kocsi még ma este hatig átkerül hozzá, diagnózisra és javításra.

Hát itt tartunk most. Még jó, hogy tegnap vettem az asszonynak egy új kocsit.

26 komment

Címkék: veterán mercedes autó karbantartás zöldséges diesel mercedes benz állólámpás hárompontnulla hárompontnulla; 123 as

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr754729773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veresspal 2012.08.24. 22:44:34

A harmadik évezredben, életerős fiatalembereknek erre van energiája. Megérett a világ a pusztulásra. Vaze, vegyél egy használt szuzukit, azzal nincs baj, nem is drágább mint ez a sok szar, amire rámegy a fél életed és a gatyád. Kétségtelen, azzal nem lehet vakítani a sok suttyó parasztot, de olcsón és megbízható módon elvisz a Balatonra. A felszabadult időt és pénzt a családodra, barátaidra, netán valami értelmesebb hobbira fordíthatod, nem erre a sötét és prinyó autófetisizmusra.

Lefagyok attól, hogy emberek úgy viszonyulnak egy használati eszközhöz, mintha műalkotás vagy szakrális tárgy lenne. Erre persze ők azt mondják, hogy igényesek, amitől végképp eldobom az agyamat. Ezek az überigényes emberek azzal töltik el az idejüket, hogy használt alkatrész után koslatnak, olajat cserélnek, aksit töltenek, a magamfajta igénytelen prolik meg inkább olvasnak, koncertre és kiállításra járnak.

Rocko- 2012.08.24. 22:45:41

"és már hívom is Kareszt, (milyen jó is most, hogy a Balatonhoz közel lakik!)"
a Mercik Megmentője. :D

bonafide 2012.08.25. 00:15:44

"Először lemerült az akksim a belvárosban. Nem először fordul elő, hogy letérdel, pont most két éves, elvileg eddig kellett bírnia, ehhez képest már tavaly télen töltőn volt kábé nettó két hetet. "

Az Ignisemben egy 30 Ah-ás aksi van, 2008. februárban vettem, azóta télen-nyáron kint áll, még mindig ugyanúgy teker, mint újkorában, pedig lassan öt éves lesz! Miért kellene egy aksinak két évig bírnia?

Körömcsiga 2012.08.25. 01:05:22

@bonafide: Ja, ha naponta használod az autót. De ha mondjuk heteket áll gyakran... A mazdámban a gyári 8 évíg bírta. Aztán kicseréltem, majd az autó heteket állt 1 éven át rendszeresen, az akku 2.5 évet bírt...

Nem tudom ki írta anno, hogy a Camryt lecserélte az asszony alatt egy vén mercire, de akkor is kb ezt írtam, hogy én bizony egy üzembiztos autót raknék inkább a feneke alá (a camry is az lett volna talán), nem egy veteránt.

Titus_sb 2012.08.25. 01:44:20

Igeeeen! kaszTni! Yesyesyes! Végrevalaki nem kaszninak írja.
Egy Grammar Nazi

Stevedoki 2012.08.25. 04:11:02

Imàdom az őnigazolást keresö Suzukisokat. :) Igaza van Csìkosnak. A merga egy tank bàrmilyen Suzukihoz képest, amit amùgy a forgalom többi résztvevöje simàn levegönek néz. Ez van.. :)

Macséta 2012.08.25. 05:01:22

Egész jó állapotban van, ha a képen a szóbanforgó ojjektum látható. Tiszta bazegkettő.
Ez nem valami inkognitó Csikós blog véletlenül?

Macséta 2012.08.25. 05:02:17

Ja, a leírtak alapján nem az :D

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2012.08.25. 05:38:41

Ez mi? Miert nem irsz naplot? Kb annyira erdekes mint hogy lattam egy vak embert a metroban.

Laresz 2012.08.25. 08:14:29

@Stevedoki: fordítva lesz ez:

öreg, rozoga, a várostáblát elhagyni vele kockázatos, 150km megtétele nagyobb előkészületet igényel mint egy űrutazás, de semmi baj: a suzukihoz képest ez egy tank. A kamaz meg ehhez képest egy tank, oszt mégse járunk vele.

A suzukisok nem írnak ilyet: reggel lementem a kocsihoz, elfordítottam a kulcsot, lementem a kölökkel a Balatonra (közben ment a klíma), fürödtünk, hajókáztunk, este elindultunk haza (kulcs, klíma stb).
Unalmas. Igaz a suzuki egy unalmas autó :-)

vidékitapló 2012.08.25. 08:21:47

Ehe index címlap miatt bekukk. Itt az a régi nagy marha merci a lényeg? Ezzel a Balatonra? 440 ft/ liter benzináron? Lemenni/ehepfff/ fürödni meg lángostzabálni 50 fokban?
Hát neked sem jött be az élet...

Rocko- 2012.08.25. 08:52:46

@Körömcsiga: Bende Tibby volt az.
és nem feltétlenül megbízhatatlan az öreg autó, ezt nem bírják megérteni az emberek.

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: ez egy napló. még szerencse hogy senki nem kötelezett az olvasására.

wampire 2012.08.25. 10:04:52

Öreg autóm van, februárban lesz 18 éves. Beülök, indítok, megyek. Ha eljön az ideje, cserélem a kopottat, olajat, ilyesmi. Tavaly 10 nap alatt csavarogtunk 5000 km-t.
Ja és a fennmaradó szabadidőmben színház, koncert, olvasás. Mi a probléma ?

Stevedoki 2012.08.25. 13:52:42

@Laresz:

Értem én, hogy a pár éves Suzuki eddig sosem hagyott cserben, de mi a jó fenének kell teleszarni az összes öreg autós blogot, a pár éves Suzuki kell mindenkinek szöveggel? Nem tudok másra gondolni, hiányzik az elismerés. Mekkora flash, pár éves kocsi nem rohad le.... Erre gyakorlatilag minden újabb autó képes, kivéve amelyik nem, és időnként Suzukit is mentek... Náluk nem ennyire egyértelmű, menyire fasza is az új részletes Suzuki..

Carrotfield 2012.08.25. 15:17:51

A Suzukisok pedig olvassanak utána az index cikkében hogy mi történik ha a 900 kg-os Punto ütközik egy 2000 kg-os BMW X5-tel...

Laresz 2012.08.25. 15:24:16

@Carrotfield: kéretik a figyelmeztető jelzést az elejére tenni, és be sem nézek...

Laresz 2012.08.25. 15:26:39

@Stevedoki: te jöttél a komplexussal, én csak reagáltam rá. Amúgy meg Carrotfield táblája jó megoldás, ahol ilyet látok, már lépek is tovább, tisztelem a valamiért rajongókat, eszemben sincs bántani, megbántani őket :-)
Peace...

bereg 2012.08.26. 12:27:05

@veresspal: képzeld, az emberek nem mind ugyanolyanok, és főleg nem olyanok, mint te. Mindenkinek más hobbija van: valaki a kiskertben kapál (miközben mehetne teszkóba is a salátáért), valaki bélyegeket gyűjt (miközben a bélyeg egy idejétmúlt dolog), és még nagyon sok példát lehetne hozni. Az öreg autó is egy hobbi. Attól, hogy neked oly merev a gondolkodásod, hogy ezt nem tudod elfogadni, a hobbi művelőjének (a nehézségek mellett) még okozhat sok örömet a hobbija. Sőt, talán a nehézségek nélkül nem is élvezné a hobbit, és keresne valami mást :)

hárompontnulla 2012.08.26. 20:32:48

Köszönöm mindenkinek az értékes és a számomra kevésbé értékes hozzászólásokat is!

Külön köszönöm a pozitívan hozzáállókét. A ti véleményetek, hozzáállásotok nagyságrendekkel többet jelent (talán nem csak számomra), mint a lényeget nem értő, vagy érteni nem akaró (nem képes?) júzereké.

Ez a blog, bár nem a sárga matricával indul, alcímében olvasható módon esztétikumról szól, mely esztétikum nem csak a számomra nagyon szép Mercedesekben, tehát a vizualitásban, hanem az öreg Mercik használata során felmerülő problémák megértésében és megoldásukban is megélhető. Én ezt élvezem, és szerintem nem vagyok egyedül. Ezért írom, elsősorban nekik, és persze magamnak ezt a blogot. Amit, ahogyan egyikőtök találóan megjegyezte, szerencsére nem kötelező olvasni.

World peace!

Ádi F. 2012.08.26. 23:26:30

@Laresz: Szerintem az öreg autók nem rosszak az üzembiztosság terén, ha karbanvannak tartva, ez különösebben igaz, az öreg diesel Benzekre. Gonddold csak el, ezek az autók lassan középkorúak, túlélték a balkánt és szerelőit, a sok amatőr szerelő tulaj(ok) kókányolásait, kismillió városi, országuti kilómétert, taxiüzemet, hideget és meleget, sokszor nyélgázon. Néha Óhatatlanul is elöregszik, tönkremeg v.mi, ezeket nem pár évre tervezték, emiatt ritka, ha otthagy. Talán a Suzuki gyárban van egy w123-as lengőkarja és egy swifté, mellette a konzekvencia, a mercié sokszorta több anyagot tartalmaz, ahogy egy közismert Firkász írta: " -egyetlen lengőkarjára szánt anyagból még így is elketyegne vagy egy fél napig a Magyar Suzuki Rt. hazai gyára.)
@vidékitapló: De tud keveset fogyasztani, persze motortól függően, az itt szereplő példány, szerintem pályán józanul hajtva 8l/100km-körül fogyaszt, de a kisebb motorosok, jóval kevesebbet, az enyém a múlthéten 6,15l-t fogyasztott, igaz lassan, de ki siet? (a táv gps-el mérve.., ugyanazon a kúton tankolva.) Ja, de nincs frankhitel, se értékvesztés.
süti beállítások módosítása