HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Bréking! OM616 is down!

2012.08.27. 14:49 hárompontnulla

Szomorú nap ez a mai. Beszéltem Károllyal, nincsenek jó híreim. Az első hengernek annyi, nulla a kompresszió, a henger fala összekarcolva. Károly szerint megfőtt. De haladjunk sorjában.

OM616_v.jpg

A múltkori karbantartós posztból valamiért kimaradt, hogy a szerelőm a hűtőt is kicserélte. Szemmel láthatóan tákolt volt és kétségtelen, hogy valamelyest eresztette a folyadékot. Kapott a kombi egy másikat, nem tökéleteset, de jót. Ehhez képest pénteken a pálya melletti pihenőben két liter folyadékot kellett utána tölteni, miután valamilyen fura hang után a hőfok jelző elkezdett meredeken emelkedni, amire a nejem félreállt és felhívott, hogy mi legyen. 

Lehet, hogy csak mert ezután lassan ment a kombi, mindenesetre a hőmérséklet stabilizálódni látszott, a traktorhang maradt, a csattogó dugó meg gázolajban fürödve gravírozni kezdte az egyes henger falát. Ez alapján én a hűtőt okolom, hogy a kánikulában elengedte a közeget, amitől a motor túlhevült, amitől az egyes megszorult, majd valami törött, de mitől és miért hirtelen kezdett el ingadozni a hőmérséklet?

Akárhogy is történt, most van egy motorhibás kombim. És nagyon rossz a kedvem. Legszívesebben eladnám így, ahogy van...


8 komment

Címkék: visz veterán karbantartás hűtő zöldséges szerelés szerviz diesel 23 as henger mercedes benz fekvőlámpás hárompontnulla szerelő; 123 as 240TD

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr154735138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG590227 2012.08.27. 19:59:06

Sajnállak benneteket,az autót is.Hatalmas a kár.Nem hiszem a hűtés hibát,inkább porlasztóra gyanakodnék.

hárompontnulla 2012.08.27. 20:20:34

Köszönöm az együttérzést. Ez van. :(

hárompontnulla 2012.08.27. 21:09:23

@GG590227: Ezt a porlasztós véleményedet kifejtenéd kicsit bővebben?

GG590227 2012.08.27. 22:02:36

@hárompontnulla: Rengeteg km-ert vezettem.Sokáig VW beteg voltam.A VW motorok melegedtek,voltak,hogy elforralták a fagyállót.A gyűrűk kilágyultak,de megsülés nem volt.Amikről tudomásom van,azok kivétel nélkül a befecskendező rendszer hibáiból sültek meg.A mai napig,a hibás porlasztók,injektorok miatt mennek tönkre a dugattyúk.A Merci motorok 10 percig bírják a 120 C°-os hőmérsékletet,egyébként nem szoktak melegedni.Sok Mercim volt.Hihetetlen mit bírnak,ha van gazdájuk.Kiváncsian várom a hiba megtalálását.A hűtőrendszer légtelenítéséről sem hallottam még,pedig csúzlis 207-el kezdtem.A Vitonkból volt ,hogy 4 liter fagyálló is elfolyt az asszonynál,de a motor nem sült meg.

Ádi F. 2012.08.27. 22:06:48

@GG590227: Tényleg? De ahhoz durván el kellene menni a porlasztási képnek, füstölne, nem menne, csúnyán járna. Erre gondolsz?

GG590227 2012.08.27. 22:21:05

@Ádi F.:Láttam érdekes porlasztókat,volt amikor 4 féle volt egy motorban,de egy sem odavaló.Csöpöghetnek is,félre is porlaszthatnak.Előkamrás motorban nehéz meghallani,mert hangosak a motorok.A CDI motoroknál is sok a dugattyú átégés,pedig kopogás érzékelők is vannak.

GG590227 2012.08.27. 22:53:51

@Ádi F.:A nem belevaló izzítógyertyákra nem is merek gondolni,mert sokan azokat is gányolják!

Daniel01 2012.11.27. 22:45:40

Esetleg az lehetett még,hogy elfolyt a hűtővíz egy része és a szivattyú nem merült teljes egészében a víz alá,ahogy melegedett a motor egy minimálisan megnőtt a víz térfogata így megint keringetett egy picit,így visszahült és így tovább és egyszer scak nem bírta.Várjuk a fejleményeket,kitartás!
süti beállítások módosítása