HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Találkozás

2010.12.10. 11:35 hárompontnulla

Az állólámpás fórumon változó intenzitással folyik az élet. Néha hetekig, hónapokig nem történik semmi, máskor meg egy bejegyzésre többen is válaszolnak, vagy, mint tegnap történt, a bejegyzés keltette hullámok a fórumról kilépve valódi találkozó formáját öltik.

Miutén elolvastam, hogy az egyik kolléga szétbontott egy állólámpát, és egy másik kolléga érdeklődésére egy hozzám meglehetősen közeli helyszínt jelölt meg, ahol a bontott autót meg lehet nézni, indíttatva éreztem magam, hogy én is bejelentkezzek. Írtam is, hogy majd jelentkezek, és másnapi telefonbeszélgetésünk után, a hozzászólásom után alig egy nappal már ott is álltam a városszéli telephely egyik műhelyében egy kettőbe vágott autó mellett. Új Mercis barátom csak mesélt és mesélt az autóról, a szétvágottról, a sajátjáról, a fiának épített 23-as 200D-ről, amit a friss jogsihoz kap majd nemsokára és amelyet együtt építenek, korábbi autókról, köztük egy híressé vált darabról. (W114 200D, rendszáma BZG-vel kezdődik, melyet új barátom 1990-ben adott el, őelőtte trélert húzott, autómentőként szolgált. A 200D, értik? A leglomhább a dízelek közül.)

Szóval tegnap délután nagyon jó volt, két órán keresztül sztoriztunk, a bontásról, a motor kiemeléséről, automata váltókról, kormányváltó autmatáról, megnéztük, beindítottuk a saját állólámpásainkat, előbb ez én 3.0-mat, aztán az ő 230-asát, (2300 ccm, négyhengeres, benzines.) És ismét működik a kollegialitás, a bontás után barátom a saját autóját tolja majd be a műhelybe télire, és a donor autóból kinyert alkatrészek installálása utánra meghívott, hogy a maradék alkatrészekből válogassam ki, ami nekem kell. (Ablaktörlő lapát, elakadásjelző kapcsoló, jobb első ajtó, stb...) Megint: nem, az a lényeg, itt sem, neki sem, hogy mennyit ér az a konkrét darab, amit felajánlott, hanem, hogy neki van, talán van belőle tartalék is, több meg nem kell, hát vigye az, akinek egy sincs.

Remélem felhív, és időben teszi, hogy tudjak is menni, felajánlottam ugyanis, hogy a saját autójából, amikor kiveszi a motort, (a váltócseréhez muszáj lesz,) átugrom és segítek; így a munkámmal, segítségemmel viszonozhatom a felajánlott alkatrészeket.

Hát így. Van valamid, ami örömet szerez neked, és ezt örömmel osztod meg a másikkal, és önzetlenül segítesz, mert azt is jó látni, hogy a másik örül, hogy halad a dolgaival.

Élmény egy ilyen világhoz tartozni.

 

6 komment

Címkék: veterán mercedes autó 3.0 diesel 23 as állólámpás hárompontnulla; 123 as mercedes benz; fórum; állólámpás fórum; hozzászólás;

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr22506276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikalakat 2010.12.19. 23:21:11

Heló!
A neten böngészve akadtam a blogodra. Nemrég vettem állólámpást, és próbálok kapcsolatokat építeni... :)
Olvastam, hogy a környékeden valaki szétbontott egy autót, meg lehet kérdezni, hogy merre?
Sajna, miután megvettem, kiderült az autómról, hogy buherált alvázszáma van. Első autó vételem volt, legközelebb jobban figyelek majd erre..... Mindegy, tekintve, hogy 95-ben cserélt utoljára gazdát az autó, nehéz lenne felderíteni a dolgot, elméletileg mostmár ott tart a dolog, hogy át fogják ütni, csak ha minden igaz, a közlekedésfelügyeletnél kell majd vizsgáztatnom, és nyugodtabb lennék, ha bár dolgot, pl a matt lámpafoncsorokat ki tudnám cserélni, de nem tudok tízezreket rákölteni.... :(
Szóval belefutottam a dologba, dehát olcsó húsnak híg a leve, remélem, lassan megoldódik a dolog.
Bocs, hogy ennyit írtam.
Huba

hárompontnulla 2010.12.20. 02:05:15

Szia Bikalakat!
Sok állólámpa fut AF-es alvázszámmal, ez nem akkora gáz, ha nem OT-zni, hanem autózni akarsz, mint én.
A közeli bontott autó már darabokban van; első szériás volt, kijött belőle ez-az, majd megkérdem van-e lámpa is. (Ha nincs, akkor is kerítünk, van még honnan megkérdeni.) Az újra foncsoroztatás sem horror drága, persze érdemes spórolni, mert így is, úgy is sokban lesz a végén... ;)

hárompontnulla 2010.12.20. 02:07:52

@Bikalakat:
Örülök, hogy hozzászóltál, írd meg a részleteket is: évjárat, motor, extrák, szín, belső szín, kasztni állapota, belső állapota, vételár, ha nem vagy szégyenlős, előélet, stb.
A legjobb helyre kerültél az állólámpával: szerencsére még sok ilyen szent őrült rohangál az országban, mint mi G.-vel, és jó a társaság. :) Mindenben segítünk majd.

Bikalakat 2010.12.28. 01:03:22

Írtam választ az utolsó postodhoz, nem tudom, olvastad-e. Próbáltam az email felé terelni a levelezést :P.
Szóval kérlek válaszolj, ha van egy kis időd. És kellemes ünnepeket természetesen.
Huba

andrisba 2011.01.30. 20:26:44

Szia!

Most találtam meg ezt az oldalt:-))) nagyon jó és részletes a leírásod mindenről. Tetszett ahogy jellemezted a találkozásunkat "mesélt és mesélt az autóról" :-)) Ha úgy van nyugodtan oda adhatod a telefonszámomat másoknak is, szívesen segítek.És szomorúan olvastam hogy eladóvá vált a szépséged, nem akarlak elkeseríteni, de meg fogod bánni. Na mindegy mindenki tudja hogy mostanában nem könnyű az élet és sajnos a szükség nagy úr. Ha jól megy jövőhéten már lesz próba út is az autómmal és utána szeretnék Én is egy-két találkozón részt venni .

Üdv: András

hárompontnulla 2011.01.31. 15:23:52

@andrisba: Szia! Örülök, hogy megtaláltad! :) Majd felhívlak, és kiugrom valamikor azért a tetőért, meg persze megnézni az "új" váltódat!
süti beállítások módosítása