HTML

Állólámpás Mercedes

Teljesen irracionális fordulattal vásároltam egy harmincnyolc éves autót. Majd egy huszonhét évest. Megmagyarázom.

Friss topikok

  • Carrot2013: Még mindig úton Hamburgba? (2018.10.11. 08:36) Der letzte echte Mercedes
  • Carrot2013: Van az a mondás, hogy öreg autót fél tank alá nem engedünk mert az üzemanyag pumpa úgy tovább bírj... (2017.08.28. 13:16) Hibátlan év vége
  • hárompontnulla: Köszönöm! BÚÉK neked is! (2017.01.06. 00:07) Szilveszteri autózás
  • J. Mutzenbacher: @hárompontnulla: Zsír :) (2016.11.19. 10:21) Mein /8 ist wieder funkzioniert
  • Daniel01: Szerintem benne van,hát eljött vele mercis talira,látásból biztos megismerném:) Autómata váltó fel... (2015.12.11. 14:02) Lang

Linkblog

Biztonsági övek

2010.11.06. 14:58 hárompontnulla

 

Az állólámpás Mercedesek gyártása ideján már tudták az autógyárak, hogy hasznos dolog az a biztonsági öv, de a fogyasztók még nehezen barátkoztak meg az első övek használatának gondolatával is, nemhogy a hátsó övekével. Így aztán hátsó öveket nem is nagyon szereltek be az autókba. A Mercedes-nél természetesen rendelhető volt ez is.

Az én autómban gyárilag nem volt, de mivel a helyét kialakították, így nem nehéz pótolni. A hátsó ülést ki kell szerelni és gondosan ledugózva ott találhatóak a három hátsó öv lenti rögzítési pontjai. A két szélső hárompontos öv fenti rögzítési pontja a kalaptartó alatti fémlemezen helyezkedik el.

Az öveket sokféleképpen be lehet szerezni. A legjobb persze a gyári eredeti, bagdadi aranyért. Utána jön az utángyártott, a két automata hátsó öv cca 120 euro a német ebay-en, kétpontost nem adnak ahhoz, amit én láttam, de ugyanitt a bontott három hátsó 112 euro-n végezte. Sok német nem postáz külföldre, ez is gond, és ha mégis, a szállítási költség nem kevés.

Itthoni bontott régi övekkel is lehet operálni, hallottam 70-es évekbeli Opel Rekord övek beszereléséről a típusba, de szerintem ha már low budget megoldásra adjuk a fejünket, és mégis stílusosan szeretnénk eljárni akkor a 23-as Merci hátsó öveivel érdemes operálni.

Az automata övvel persze az a gond, hogy a 23-asban annak a háza függőlegesen áll, míg a 115-ösé vízszintesen, így aztán a 23-asét nem lehet faragás nélkül beépíteni az állólámpába. Nekem az volt a koncepcióm, hogy mivel az állólámpát viszonlag ritkán fogjuk használni öt személlyel, lévén ez az én járós autóm, és jellemzően egyedül ülök benne, hátulra megfelelő lenne a fix három pontos öv is, középre meg a kétpontos.

Végül aztán ideiglenesen beépítettem három darab kétpontos övet: két 123-asból valót, és jobb hátulra (kis szentségtöréssel) egy BMW övet, mentségemre legyen mondva, hogy az is a Repa (LOL) cég terméke: ez gyártotta a Mercedesek öveit.

Kiválasztottunk a padlásról előkerült kupac 23-as övből két automatát, egy már széthullott, egyet mi ítéltünk széthullásra és a házát lebontva most két jó hosszú gurtni vár a fixesítésre. Ehhez majd még túrnom kell valami műanyag/fém segédeszközt, ami az öv hosszának adjusztálását teszi lehetővé, és már viszem is megvarratni.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://harompontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr752428454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása